Nieuws

Wat heeft een accountantskantoor met een auto te maken?

30.06.2011

Wat heeft een accountantskantoor met auto’s te maken denkt u bij het lezen van deze titel? Wel nu heel simpel: een relatief klein merk met hoge kwaliteit. Dat is de overeenkomst. Het grote verschil met het genoemde automerk is dat wij betaalbaar en toegankelijk zijn en blijven voor al onze cliënten.

 

De kwaliteit van een auto is waarneembaar, een mooi lopende motor, wendbaarheid, een bijzondere kleur, etc. De kwaliteit van een registeraccountant is echter niet direct waarneembaar. Misschien een aardige persoon en ziet hij er goed uit, maar uiterlijk is niet de kwaliteit die u verlangt van uw registeraccountant. Belangrijker, de inhoud: wat zit er onder de motorkap? Weten waar u financieel staat, dat u geen problemen heeft of krijgt met de fiscus, dat u financiering kunt krijgen bij uw bank en weet waar u naar toe gaat met uw onderneming. Is dit dan voldoende? Naar onze mening zijn dit belangrijke zaken. Maar we zijn er dan nog niet. De service! Denkt u eens aan snelheid in het beantwoorden van uw vragen? Hoe vaak laat een dienstverlener de cliënt té lang wachten. Ondernemers willen in feite direct antwoord hebben. Zij lopen op het moment van vragen met het probleem rond en willen hiervoor zo snel mogelijk een oplossing hebben, in ieder geval duidelijkheid! Dan kunnen zij zich weer met ondernemen bezig houden.


Kwaliteit boven kwantiteit
Wat wij het belangrijkste vinden is dat de accountant zich inleeft in u en uw business. U bent degene die bepalend is voor uw onderneming, samen met uw medewerkers. Niet ieder advies is geschikt voor u en uw onderneming. Hoe mooi een advies of oplossing dan ook mag zijn, als u het niet vat, dan kunt u het beter niet toepassen. Dit leidt anders tot frustratie en zorgen. Kunnen wij als klein kantoor de hoge mate van kwaliteit en service waarmaken? Mijn antwoord is volmondig: ja! In feite is dit niet zo moeilijk. Als je je als accountant concentreert op de kwaliteit en je inleeft in je cliënten, hoe zij hun bedrijf beleven en waar ze mee bezig zijn, en je je dus op de afzonderlijke specifieke maat van de kwaliteit richt dan is dit allemaal uitstekend te doen.

Als accountant moet je zeer zeker niet het streven hebben per se in omvang te willen groeien of te fuseren. Een groeiend kantoor heeft namelijk minder aandacht voor zijn bestaande klanten waardoor de waarneembare kwaliteit, aandacht, afneemt. De kwantiteit gaat dan boven de kwaliteit. De massaliteit gaat dan voor het individu.

Wij zijn op vaktechnisch gebied meer dan goed uitgerust. Zo hebben wij de vergunning van de AFM verkregen om controleverklaringen te mogen afgeven bij jaarrekeningen van middelgrote- en grote organisaties. Let wel, wij waren een van de eerste accountantsorganisaties die deze vergunning in bezit had. Hier zijn wij trots op. Onze assistent-accountants kennen hun cliënten door en door omdat zij al vele jaren bij dezelfde cliënten over de vloer komen en zich inleven. Onze salarisadviseurs hebben een schat aan ervaring op nationaal en internationaal gebied van payroll alsmede op arbeidsrechtelijk gebied. Naast dit alles hebben wij de beschikking over ervaren en gespecialiseerde fiscalisten, pensioenadviseurs en andere financiële deskundigen. Niet altijd direct in huis, maar we weten ze te vinden.

Ziet u de overeenkomsten met de Rolls Royce? Klein, betrokken, inlevend, vaktechnisch, individueel en veel mogelijkheden. Onthoudt u een ding: Onze cliënten voelen zich welkom op ons kantoor. Wij zijn een van hun en zij zijn een van ons.


Verhuizen
Om onze filosofie kracht bij te zetten gaan wij binnenkort verhuizen naar een andere locatie: Limburglaan 6a te Eindhoven een open toegankelijke ruimte waar onze cliënten zich thuis en behaaglijk zullen voelen. Makkelijk bereikbaar met voldoende privé parkeerplaats en…wat wil je nog meer en goed uitzicht over de skyline van de binnenstad van Eindhoven. Een moderne verwelkomende werkplek in een kwaliteitsjasje.